24Februari

tja!

Igår: va jag på folkethus som alltid men vi ställde ut nåt mojs för klimatsmart mat och att man ska äta säsongsanpassat mm.
Var extremt drygt att bara stå/ sitta och inte göra någonting alls.
Vi var även på en föreläsning och hörde på Adam Friberg ( han som grundade Cheap Monday & Monki )
Sen vart det sådär drygt igen!
Så jag och Norsky gick upp och spana in alla stadsbussar som åkte förbi och kolla på dom sen på kristinehamns webkammera.. i brist på annat! Men jag och Norsky & Gladh satt även och kolla på massa ovärda sidor, vilket var kul! Hittade nåt slags motto på någon sida jag hade skrivit för 5årsen: - Jag äger ju dig ialla fall, du imiterar ju bara. hahaha!
Gick hem till älskling och var med han sen:) Men blev att jag sov hos han istället, för jag däckade rätt ordentligt!

Idag: Vaknade hos baby, hihi mysis! Gick därifrån till folkethus... tog 4min dit, riktigt najs :D
Kom dit och började laga till Fläsknosiette med Bearnaisesås, ungsbakad potatis & grillade tomater. Så har stått och putsat till benfria kotlettrader, gjort egen beasås, egen potatis.. ah allt ifrån grunden helt enkelt. Riktigt töligt att stå och vispa till såsen men Ullrika gilla ju min kommentar iaf: Det luktar Bearnaisesås!
Fick göra iordning massa mat, vilket är roligt. Så roligt att all min mat tog slut och inga fler kunde beställa mer ;)

Nu sitter jag vid tv.n med datorn och känner att jag har skit ont ihuvvet och funderar på att öppna min cola som står i kylen, låter som en bra idé i mina öron!



Adam Friberg snackar om Monki

Steker som fan i mina kockkläder ;)

P&K/fiia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0