17maj, ingen övning ger tydligen färdighet!

tja!
Idag har jag varit i skolan, dyng trött .. riktigt tråkigt för den delen med men ganska intressant på psykologin. Vi satt och snacka om heder. Usch blir så sur när jag hör det bara, för det första jag tänker på är att en utländsk pappa/kusin/ farbröder mördar sina döttrar för de drar skam för hela familjen när de lever som en helt vanlig svensk tjej.. men bara för deras jäkla heder så mördar man kvinnor?
Undrar vilka det är som drar skam över familjen egentligen.
Vi kolla iaf på en film där Pela Atroshi syster(Breen) berättar om hur Pela blev mördad. Ingen trevlig film iaf men intressant verkligen!
Den som är intresserad läs : http://www.pelafadime.se/pelaochfadime.htm
Jag har även haft NO prov idag i Ekologi vet inte riktigt hur det gick men hoppas det gick okej bra iaf :)
Klockan 14.40 var jag ute och körde med bilskolan, orka egentligen inte köra något. Extremt jäkla trött men tydligen gick det kanoners vilket jag blev lycklig utav, för jag har inte kört något sen jag körde med bilskolan. wiiehu!  men mest blev jag glad för att jag tydligen har gjort halva min kurs på bilskolan och känner mig lite stolt eftersom jag börja i slutet av APRIL på bilskolan men min bilskolelärare säger att jag är väldigt lättlärd :)
Så jag fira med att gå och köpa en bikini .haha. hade redan provat den en gång vi får se hur mkt jag trivs i den. Prislappen är ingen större förlust isåfall.
Och såklart fortsatte jag mitt handlade med att handla en ny "marshmallows" klänning och en snygg jacka :)
Men nu tänkte jag gå och plugga vi får se om det blir psykologi, svenska elr körkort, elr om det blir någonting alls. Det märks!
/ fialoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0