18Februari

Hellu!

Idag vaknade jag med skallevärk& igentäppt hals.. illa illa kom inte iväg till plugget men ska dit imorn iaf!
Så idag har jag försökt mig på att göra om bloggen, vet inte riktigt hur det blev men behöver lite omväxling så det får duga =)

Igår: Var jag i restaurangen och lagade som förrätt  Smördegsbakelser med skaldjursmousse. Riktigt gott måste jag säga iaf moussen som innehöll Räkor, majonäs, cream fraiche, crabstick, salt&peppar, dill, purjolök, gelatin och liten skvätt fil=) och en slags "bulle" som jag säger som är vanlig smördeg som man har i ugnen som man lägger moussen i. mums!
Jag gjorde även desserten som var en Tusenbladstårta. Vanlig smördegsbotten med äppelmos&grädde och som dekoration äpple, citronmeliss och florsocker.

Men nu ska jag lägga mig ner och glo på färjan igen:)

Och alltid ska det fastna någon låt på hjärnan! Puss på det!

P&K/fiia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0